صورتحساب الکترونیک پرشین؛ انواع فاکتور کاری

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

صورتحساب الکترونیک پرشین؛ انواع فاکتور کاری

۱۱ نوع فاکتوری که برای کسب و کار خود نیاز دارید را در این محتوا بررسی می کنیم. یادآوری می کنیم برای دریافت برنامه صورتحساب الکترونیک پرشین با ما تماس بگیرید.

صورتحساب الکترونیک پرشین

اگر به دنبال یک راهکار جامع برای مدیریت صورتحساب‌های خود هستید نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک پرشین سیستم، ابزار قدرتمندی است که تمامی نیازهای شما در زمینه مدیریت صورتحساب‌ها را پوشش می‌دهد. با استفاده از این سامانه، می‌توانید به راحتی تمامی صورتحساب‌های خود را ثبت و مدیریت کنید.

۱۱ نوع فاکتوری که برای کسب و کار خود نیاز دارید

فاکتورها برای تجارت شما مهم هستند. آنها به شما اجازه می دهند انتظارات را تعیین کنید، نقاط عطف پروژه را مشخص کنید. پرداخت معوقه را به خریدار یادآوری کنید و خیلی چیزهای دیگر. انواع مختلفی از فاکتورها برای مشاغل وجود دارد و استفاده صحیح از آنها برای یک جریان نقدی منظم بسیار مهم است.

فروش کالا یا خدمات اغلب شامل سناریوهای مختلفی است، از مدیریت پروژه‌هایی با نقاط عطف متعدد گرفته تا ارائه تخفیف یا پردازش بازگشت محصول. برای هر یک از این شرایط، نوع خاصی از فاکتور می تواند شفافیت و کارایی را در معاملات شما فراهم کند.

بیشتر بخوانید: صدور صورتحساب الکترونیک رایگان در بهبود تجربه مشتریان کسب‌وکارها

فاکتور استاندارد

فاکتور استاندارد سندی است که فروشنده برای خرید کالا یا خدمات به عنوان درخواست پرداخت رسمی برای خریدار ارسال می کند. اغلب به عنوان یک فاکتور فروش یا یک فاکتور معمولی نامیده می شود.

این سند حاوی اطلاعات خاصی در مورد قیمت و مقدار کالا یا خدمات، سررسید پرداخت، پرداخت مالیات و تخفیف است. همچنین شامل اطلاعات تماس خریدار و فروشنده (نام، آدرس، شماره تلفن) می باشد.

مثال: فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار تولید لباس هستید و سفارش ۱۰ تی شرت دریافت می کنید. سپس یک فاکتور استاندارد با جزئیات سفارش برای خریدار ارسال می کنید.

پیش فاکتور

پیش فاکتور مشابه فاکتور استاندارد است، اما از نظر قانونی الزام آور نیست. همانطور که یک تخمین را نشان می دهد. قبل از خرید، فروشنده می تواند این فاکتور را برای خریدار بفرستد تا قیمت تخمینی، تاریخ تحویل و سایر اطلاعات مربوط به کالا یا خدمات را نشان دهد. بر اساس پیش فاکتور، خریدار می تواند تصمیم بگیرد که آیا خرید را ادامه دهد، در مورد مسائل با فروشنده مذاکره کند یا حتی از خرید خارج شود.

مثال: یک خریدار بالقوه می خواهد بداند که هزینه سفارش ۱۰۰ تی شرت و تاریخ تحویل تخمینی چقدر است.

فاکتور تجاری

فاکتور تجاری نوعی فاکتور است که برای خریدهای بین المللی استفاده می شود. این به عنوان مدرک ملموس معامله عمل می کند و به این ترتیب، یک عنصر حیاتی از رویه های ترخیص مشتری واردات و صادرات را ارائه می دهد.

مثال: شما تجارت تولید لباس خود را در سطح جهانی گسترش داده اید. برای سفارشات خارج از کشور، فاکتور تجاری برای خریدار صادر می کنید.

فاکتور تکراری

فاکتور تکرارشونده نوعی فاکتور است که به صورت دوره ای با همان اطلاعات ارسال می شود به جز تاریخ. این بدان معناست که خریدار همیشه کالاها یا خدمات یکسانی را با همان مقدار، کیفیت و قیمت دریافت می‌کند. اما هفتگی، ماهانه یا حتی سالانه. فروشندگان می توانند از نرم افزار صورتحساب الکترونیک پرشین برای ایجاد فاکتور برای ارسال به خریدار استفاده کنند تا صورتحساب زمان کمتری را صرف کند.

مثال: یک شرکت ساختمانی هر ۳ ماه یکبار ۱۰ تی شرت کارمند از شما سفارش می دهد. بنابراین، به جای ایجاد فاکتورهای جدید، می توانید فاکتورهای تکراری ارسال کنید.

صورتحساب الکترونیک پرشین

فاکتور جدول زمانی

فاکتور برگه زمانی سندی است که مشخص می کند فروشنده چند ساعت قابل قبض باید از خریدار هزینه کند. ردیابی دقیق زمان برای موفقیت این نوع فاکتور حیاتی است و از نرم افزار صورتحساب الکترونیک پرشین برای ردیابی زمان و هزینه های ردیابی شده به درستی استفاده می شود. اغلب برای پروژه های شرکت ها یا فریلنسرها استفاده می شود، اما همچنین در صنایعی مانند موارد زیر نیز کاربرد دارد:

بهداشت و درمان

مشاوره

هتل

ساخت و ساز

مثال: حسابداری را استخدام کردید که ساعتی کار می کند. در پایان ماه، آنها یک فاکتور جدول زمانی با ساعات قابل پرداختی که باید پرداخت کنید برای شما ارسال می کنند.

بیشتر بخوانید: نرم‌افزار صورت‌حساب الکترونیک پرشین و افزایش سرعت در پردازش مالی

فاکتور موقت

فاکتور موقت نوعی فاکتور است که در پروژه های بلند مدت یا پروژه های دارای نقطه عطف استفاده می شود. این تضمین می کند که جریان نقدی ثابت است و پول کافی برای ادامه پروژه در حال انجام وجود دارد. به این ترتیب، خریداران مجبور نیستند کل مبلغ را در پایان پروژه بدهند، زیرا می توانند به صورت اقساطی پرداخت کنند.

مثال: شما موافقت کرده اید که ۱۰۰۰ تی شرت برای یک شرکت خاص در ۳ ماه تولید کنید. در پایان ماه اول، ⅓ از کل پروژه را به پایان می رسانید و برای اطمینان از جریان نقدی، پرداخت جزئی را درخواست می کنید.

فاکتور اعتباری

یادداشت اعتباری یک سند الزام آور قانونی است که زمانی استفاده می شود که فروشنده یک محصول یا خدمات به مشتری پول بدهکار است یا صرفاً می خواهد برای خرید بعدی تخفیف ارائه دهد. اگر کالای فروخته شده آسیب دیده باشد، فروشنده یک یادداشت اعتباری صادر می کند، که دفعه بعد که مشتری سفارش می دهد، به عنوان یک کوپن عمل می کند.

مثال: اگر ۳ تی شرت ارسال کردید و ۲ تای آنها آسیب دیده رسید، یادداشت اعتبار برای خرید ۲ تی شرت جدید به مشتری جبران می کند.

فاکتور بدهی

یادداشت بدهی که به آن فاکتور بدهی نیز می گویند، یک سند الزام آور قانونی است که زمانی استفاده می شود که فروشنده یک محصول یا خدمات هزینه کمتری از مشتری دریافت کرده باشد. به عنوان مثال، اگر مشتری به دلیل خدمات اضافی یا تغییر مالیات به فروشنده بدهکار باشد، یادداشت بدهی به عنوان یک فاکتور جدید عمل می کند و از مشتری می خواهد آنچه را که لازم است پرداخت کند.

مثال: شما به طور تصادفی به جای ۵۰۰ تومان، ۴۰۰ تومان برای مشتری فاکتور کردید. سپس یک یادداشت بدهی برای آنها ارسال می کنید و ۱۰۰ تومان اضافی را درخواست می کنید.

فاکتور مختلط

فاکتور مختلط سندی است که شامل یادداشت اعتباری و بدهی است.

مثال: اگر شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، ۲۰۰ تومان به مشتری بدهکار هستید، اما مشتری ۳۰۰ تومان به شما بدهکار است، فاکتور مختلط این را با جزئیات نشان می دهد و ۱۰۰ تومان از مشتری درخواست می کند.

فاکتور نهایی

فاکتور نهایی سندی مشابه فاکتور استاندارد است. در پایان پروژه برای درخواست پرداخت برای یک محصول یا خدمات ارسال می شود. اما، اگر یک فاکتور موقت (یا بیشتر از آنها) را در طول پروژه ارسال کردید، باید مبلغ پرداخت شده را از فاکتور نهایی کسر کنید.

مثال: موافقت کردید که ۱۰۰۰ تی شرت در ۳ ماه بسازید. خریدار مقدار معینی از کل قیمت را پس از هر ماه پرداخت می کند. بنابراین، در پایان ماه سوم، فاکتور نهایی را ارسال می کنید که یک سوم آخر پرداخت را درخواست می کند.

فاکتور معوق

همانطور که از نام آن پیداست، فاکتور معوق به خریدار اطلاع می دهد که موعد پرداخت به پایان رسیده است. بدین ترتیب خریدار می داند که شرایط پرداختی که قبلاً توافق شده بود برآورده نشده است و باید کل مبلغ را پرداخت کند.

مثال: موافقت کردید که ۱۰۰۰ تی شرت بسازید و تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۴ مبلغی را دریافت کنید. اگر تا این تاریخ پول را دریافت نکردید، می توانید یک فاکتور سررسید گذشته برای خریدار ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه مدیریت سهام

صورتحساب الکترونیک پرشین

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم

مفتخریم که نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک به سامانه مودیان را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی سامانه مودیان پرشین وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

سامانه مودیان

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک

برنامه ارسال صورتحساب الکترونیک

سامانه ارسال صورتحساب الکترونیک

سیستم ارسال صورتحساب الکترونیک

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

اتوماسیون ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

ارسال صورتحساب الکترونیک

ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

سامانه صورتحساب الکترونیک ابری

سامانه فاکتور الکترونیکی

صورتحساب الکترونیک

ارسال الکترونیک صورتحساب

برنامه صورتحساب الکترونیکی

ابطال الکترونیک صورتحساب رایگان

صدور صورتحساب الکترونیک رایگان

سامانه صدور صورتحساب الکترونیک رایگان

مدیریت صورتحساب الکترونیک

پلتفرم مودیان

نرم افزار واسط مودیان

برنامه مودی

نرم افزار مودی

تماس با پرشین سیستم

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech